Jak wypromować sklep internetowy na Facebooku

Jak wypromować sklep internetowy na Facebooku

Jak wypromować sklep internetowy na Facebooku – Według aktualnych statystyk pandemia Sars-CoV19 zwiększyła obroty branży e-commerce. Coraz chętniej wykorzystujemy nasze komputery i łącza internetowe do zakupów towarów w domu. To świetna wiadomość dla osób, które szukają niszy biznesowej i stawiają na nowoczesną technologię. Biorąc pod uwagę obecne trendy, zbudowanie własnego sklepu internetowego to świetny pomysł.

W końcu warto zwrócić uwagę na reklamy, gdy mamy już dobrze zoptymalizowaną stronę z efektownym opisem i wysoką pozycją w Google. W końcu reklama jest dźwignią biznesu. Jak wypromować swój sklep w popularnych mediach społecznościowych, takich jak Facebook? Spędź z nami trochę czasu, a poznasz skuteczne techniki marketingowe. Zapraszamy do lektury!

Blog sklepu i interakcja

Facebook jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Sztuka zawierania umów polega na walce o klienta. Kierując się tą niezmienną zasadą, bez względu na to, gdzie znajduje się potencjalny klient, warto jechać. Załóż bloga sklepowego na Facebooku i docieraj do konsumentów. Podstawą budowania relacji z klientem jest budowanie zaufania. Pamiętaj, że wiele firm wykorzystuje media społecznościowe do budowania bazy klientów. Konkurs zmusi Cię do wymyślenia atrakcyjnej formuły bloga firmowego i treści, które na nim zamieszczasz.

Przykuć uwagę klienta

Jak wypromować sklep internetowy na Facebooku
Jak wypromować sklep internetowy na Facebooku

Wiele osób zwraca większą uwagę na obraz niż treść na stronie. Ludzie rodzą się wzrokowcami. Od najmłodszych lat jesteśmy ostrzegani, aby nie oceniać książki po okładce. Niestety tak nie działa marketing. Pracując nad swoim sklepowym blogiem, musisz zwrócić uwagę na warstwę wizualną. Przyciągające wzrok szyldy sklepowe i wysokiej jakości zdjęcia przyciągną uwagę wszystkich. Wierz lub nie, potencjalni odbiorcy pozostaną na Twoim blogu dłużej, jeśli zobaczą atrakcyjną treść wizualną niż zwarte bloki tekstu.

Zdefiniowanie grupy docelowej i dostosowanie języka treści do tej grupy bardzo Ci pomoże. Jeśli sprzedajesz trampki, zdajesz sobie sprawę, że Twoją grupą docelową są młodzi ludzie, którzy lubią uprawiać sport. Prześlij zdjęcia przykładowych butów lub filmy z hitami sezonu. Dopasuj swój język do tej grupy, publikując opisy i bezpośrednio rozwiązując te problemy.

Jak się wyróżnić

Prowadząc bloga sklepowego na platformie Facebook, możesz konkurować z konkurencją o uwagę. Wysokiej jakości treść to połowa sukcesu. Świetnym sposobem na zwiększenie zainteresowania Twoim blogiem jest organizowanie loterii i konkursów. Od czasu do czasu losuj nagrody. Badania wykazały, że użytkownicy mediów społecznościowych chętniej obserwują stronę, jeśli coś zarabiają. To bezpośrednio wpływa na popularność fanpage’y. Dzięki konkursom z nagrodami poszerzasz swoje zasięgi. Ludzie z przyjemnością będą dawać kciuki w górę i polubić Twoje posty.

Trendy w hashtagach

Wdrażaj hashtagi. Podobnie jak inicjowanie konkursów i loterii, skutkują rozszerzeniem zasięgu. Dzięki nim możesz przebić się przez świadomość odbiorcy Twoich treści. Cały czas widzimy hashtagi na portalach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram. Z trendu korzystają również różne firmy, sieci restauracji, hotele i sklepy internetowe. Nie możesz nic z tym zrobić, to samo dotyczy hashtagów. Spraw, by dotyczyły tylko określonych produktów oferowanych przez Twoją firmę.

Zawartość premium

Dobra treść to klucz do sukcesu całej operacji. Warto publikować wysokiej jakości treści i nie zaniedbywać zewnętrznych linków. Do czego prowadzi sprytnie umieszczony link? do firmowego bloga i strony Twojego sklepu. Warto blogować na popularnych platformach jak WordPress czy WiX. Warto umieścić tam wysokiej jakości, merytoryczne treści, które przykują uwagę potencjalnych odbiorców. Tym samym zwiększasz szanse na konwersję, czyli odbiorca Twoich treści staje się klientem Twojego sklepu.

Inne sposoby zwrócenia na siebie uwagi

Zdobycie zaufania klientów i przywiązanie do Twojej marki znajduje się na szczycie listy rzeczy, które musisz zrobić. Poinformuj go o wewnętrznej polityce firmy i o tym, co dzieje się w sklepie. Uczłowieczając swoją markę, możesz zachęcić ich do wybrania Twojego sklepu. Prowadzisz promocje i oferty specjalne? Powiadom użytkowników, którzy śledzą zawartość Twojego fanpage’a.

Wyślij wezwanie do działania, słynne wezwanie do działania. W rezultacie współczynnik klikalności na platformie Twojego sklepu wzrośnie, a Twoje obroty wzrosną wykładniczo. Na koniec warto wspomnieć o płatnej reklamie. Możesz, a nawet powinieneś rozważyć umieszczanie wpisów sponsorowanych, aby nie tylko zwiększyć widoczność swojej marki wśród użytkowników „sieci społecznościowych”. Dzięki nim zwiększasz szanse, że Twoi odbiorcy zainteresują się Twoją ofertą i bezpośrednio wpłyniesz na wzrost współczynnika konwersji.

Wnioski

Dzięki opisanym krokom możesz stopniowo budować świadomość swojej marki wśród użytkowników mediów społecznościowych i wpływać na sprzedaż swoich produktów. Bądź cierpliwy. Nie od razu Rzym zbudowano. Biorąc pod uwagę zaciętą konkurencję, tworzenie treści „z głową” docenia również wpływ Facebooka na potencjalnych klientów.

Author: any12